Privacyverklaring

HET TEAM VAN...Stéphanie Annecour

1 januari 2020
Tekst
Patrick Verhoest

Hoe ziet uw hr-team eruit?
“Onze hr-ploeg bestaat uit drie verschillende groepen. Om te beginnen zijn er zes rekruteerders met hun ‘team lead’. Dat is een belangrijk onderdeel omdat het over onze corebusiness gaat. Zij gaan in tijden van ‘war for talent’ op zoek naar de juiste mensen. Het volledige aanwervingsproces rust op hun schouders. Goede medewerkers aantrekken en behouden, is de opdracht. Dat laatste gebeurt door twee collega’s die werken op Talent Development. Die beide managers gaan constant bij de consultants langs om hun interesses en hun vraag naar ontwikkeling te kennen om er dan de gepaste opleiding aan te koppelen. Tot slot is er onze Comp & Ben-medewerkster, die alle vragen rond lonen en het wagenpark beantwoordt. Belangrijk om te vermelden zijn onze Loyalty Managers. Ze behoren niet tot het hr-team, maar zijn non-stop bezig met hr. Consultants begeleiden en hun problemen aanpakken is wat ze doen en dat is uiteindelijk een belangrijke hr-invalshoek.

Wat maakt het team speciaal?
“Ons team munt uit omdat alles wat we doen gericht is op het welzijn en de ontwikkeling van onze consultants. Dat is een belangrijke factor, aangezien die consultants bij de klant tewerkgesteld zijn. Voeling met hen behouden, is essentieel. Vanuit hr en de andere diensten van onze hoofdzetel moeten we ervoor zorgen dat we de juiste match vinden voor onze consultants. We moeten heel goed kunnen luisteren en constant probleemoplossend denken. We bieden altijd gepaste antwoorden op hun vragen. Daarom organiseren we workshops: om hen te betrekken bij onze hr-processen en die te optimaliseren. Ons team is sterk omdat we allen voor hetzelfde doel gaan. Alle neuzen staan in dezelfde richting.”

Hoe wordt het hr-team gezien bij de consultants?
“Aangezien ik zelf consultant ben geweest, weet ik goed hoe ik wil dat ze naar ons kijken. Consultants zien ons vooral als diegenen die klaar staan om hun vragen te beantwoorden. Dat geldt hier eveneens opnieuw voor onze Loyalty Managers. Verder zien ze ons als partner in hun groeitraject en dat is een heel belangrijk aspect. Als het ergens fout loopt bij de klant weten ze dat ze bij ons terechtkunnen, maar ook op momenten dat alles goed gaat, kunnen ze hun bekommernissen met ons delen. Voor hun ontwikkeling en toekomstige projecten kunnen ze eveneens bij ons terecht. Ook voor de hr-processen zien ze ons als een partner.”

Hoe ziet de toekomst er uit voor hr in deze omgeving?
Eerst en vooral is er onze sterke groei van de voobije jaren. Dat vergt aanpassing van heel wat (hr-)processen. Ook onze rapporteringssystemen en analysetools wijzigen. We moeten proberen – dat is onze uitdaging – dezelfde service te blijven bieden aan onze consultants. Ze zijn bij ons absoluut geen nummer en we vinden het belangrijk dat zo te houden. Zo installeerden we recent een nieuw communicatieplaftorm om hen, ondanks het werken op afstand, dicht bij ons te blijven houden en hen maximaal te betrekken. Ook onze onboarding hebben we aangepast. We herevalueren constant onze processen om te zien of aanpassingen zich opdringen op basis van onze jaarlijkse groei. Die betrokkenheid bestendigen is heilig.”