De strijd om talent woedt verder, ondanks faillissementen in sectoren zoals de bouw en de logistiek, en het onheilsbericht van Agoria over de sneuvelende jobs in de technologische industrie. Blijft jouw employer brand gericht op de lange termijn of kies je voor ad-hocinitiatieven? Nieuw onderzoek toont aan dat die langetermijnfocus een succesfactor is voor de aantrekkelijkheid van je werkgeversmerk.
Tweede succesfactor: eigen medewerkers die fungeren in de employerbrandingcampagne. De aanpak met eigen medewerkers past Etex toe op de weg naar een slimme en wendbare fabriek. Ze leggen de leerprocessen in de teams, met technologie en leidinggevenden als hefbomen.
Hoeveel van je medewerkers kampen met een psychische kwetsbaarheid? Door naar hen te luisteren en te betrekken in de opzet van het aanwervingsproces, versterk je de inclusieve rekrutering. Opnieuw een waardevol instrument in de strijd om talent.
Morgen is het vrijdag. Ik wens je een ‘Flow Friday’. Meer weten? Gewoon verder scrollen.
Verdoe jij ook te veel tijd met het opvolgen van alle nieuwtjes in je feed? No worries, wij verzamelen alles wat nieuw is in de hr-wereld. Al die nieuwtjes komen wekelijks in jouw mailbox terecht.