Privacyverklaring

The Oval Office verwelkomt Alexandra Strijckmans als chief people officer

11 januari 2023
Tekst
Jo Cobbaut
Beeld
Alexandra Strijckmans (Chief People Officer) - foto The Oval Office

The Oval Office verwelkomt Alexandra Strijckmans als chief people officer. In deze nieuwe functie zal ze verantwoordelijk zijn voor het peoplebeleid in België, Frankrijk en Nederland.

Het full-service communicatiebureau telt vandaag ruim honderd medewerkers in Antwerpen, Brussel, Gent, Amsterdam en Parijs.

Alexandra Strijckmans kan bogen op een uitgebreide ervaring in strategische en operationele functies bij verschillende (inter)nationale bedrijven. Zo was ze onder meer hr-director bij Organon Benelux en bij MSD Belgium, regional hr-businesspartner Benelux, Zweden en Ierland bij CWS Group, head of hr bij Xeikon en hr-director bij PPG Industries.

Wouter Boits, ceo The Oval Office, situeert haar komst in een strategie gericht op internationale groei en op de uitwerking van “de best mogelijke employee experience”. De expertise en de ervaring van Alexandra op vlak van talentmanagement zullen daarbij een belangrijke meerwaarde betekenen.”

Een ‘topwerkgever’ is een empathische werkgever

The Oval Office profileert zich als empathische werkgever door onder meer de inzichten en aanbevelingen toe te passen die uit zijn eigen Empathy Value Index - Employer Edition-onderzoek naar voor kwamen.

Het onderzoek toont aan dat empathie cruciaal is om medewerkers aan te trekken en te verbinden. Medewerkers moeten écht voelen dat hun werkgever hen begrijpt, eerlijk behandelt, de dialoog aangaat en de daad bij het woord voegt. Zo creëer je als werkgever een optimale werkomgeving waarin iedereen zijn talenten optimaal kan ontwikkelen.

Alexandra Strijckmans, chief people officer The Oval Office: “De innovatieve kijk op communicatie en de uitgesproken ambitie van The Oval Office om ook intern in te zetten op de kracht van empathie hebben mij overtuigd om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.” Ze kijkt ook uit naar “de vele opportuniteiten die een verdere integratie van de verschillende teams in Frankrijk, België en Nederland zal bieden aan onze collega’s.”