Rekruteren met dronebeelden

Rekruteren moet steeds creatiever. Ook de norm voor rekruteringsvideo’s ligt nu weer wat hoger. Daarvoor zorgde Zoutman, het Belgische familiebedrijf gespecialiseerd in zeezout.
Rekruteren moet steeds creatiever. Ook de norm voor rekruteringsvideo’s ligt nu weer wat hoger. Daarvoor zorgde Zoutman, het Belgische familiebedrijf gespecialiseerd in zeezout.
Om de vacatures voor vijftien technici in de kijker te zetten, pakt Zoutman uit met een wervingscampagne waarvoor het eigen medewerkers het dak opstuurde van de 64,5 meter hoge toren. Van die ervaring maakten ze spectaculaire, gepersonaliseerde dronevideo’s.
Alle medewerkers waagden zich één voor één aan de klim van 360 trappen om boven op het dak van de gloednieuwe productietoren unieke dronebeelden te maken. Elke medewerker krijgt zijn eigen dronefilmpje om op sociale media te posten.
“Door onze eigen medewerkers op het dak van de zouttoren te laten klimmen en daar een dronefilmpje te maken, zetten we de fierheid van onze medewerkers in de verf”, zo zegt hr-manager Annelies Tessier. “Bovendien laten we zien hoe indrukwekkend onze toren is. We willen op deze manier mensen inspireren om deel uit te maken van ons. team."
De ‘making of’-video
25K
Volg ons op Linkedin en sluit je gratis aan bij de grootste HR-community van België.






