Privacyverklaring

Nieuwe branding, dezelfde belofte: da’s Waldon!

20 mei 2024
Tekst
Partner Content

AG Health Partner wordt Waldon! Na vijf jaar was het tijd voor een nieuwe naam in een dito jasje. Het hart van hun missie klopt voort. Ze is zelfs nog sterker verankerd in hun DNA. Meer dan ooit maken ze werknemerswelzijn strategisch en toegankelijk. Hun nieuwe slogan luidt dan ook: Empower Your Wellbeing. Wat is er dan wel veranderd? Ontdek hier het verhaal achter Waldon.

Groeien door te leren

In hun vijfjarige bestaan heeft Waldon zich flink ontwikkeld. Hoewel hun team gezamenlijk al veel meer jaren op de teller heeft staan, is navigeren in een jonge organisatie altijd uitdagend.

Hun bestaansreden was klaar en duidelijk, en die werd steeds maatschappelijk relevanter. Tegelijk was de invulling ervan niet helemaal helder. Het was best uitdagend om alle expertise in hun ecosysteem te stroomlijnen.

Ook creëerde de oude naam - AG Health Partner - soms foute verwachtingen. Welzijn behoort dan wel tot de kern van gezondheid. Maar qua pure medische begeleiding heeft Waldon even weinig ambitie als pretentie. Dat laten ze liever aan de artsen over. Ze weten waar hun ware expertise schittert: in welzijn op de werkvloer.

Groeien ging dus gepaard met groeipijnen. Maar uiteindelijk ook met meer maturiteit. En die rijpheid heeft de zaadjes geplant voor een nieuw tijdperk. AG Health Partner is herboren als Waldon!

Waarom Waldon?

De nieuwe naam - Waldon - eert het baanbrekende werk van Geoffrey Waldon, een befaamd Brits neuroloog. Door kinderen te observeren, kwam Waldon tot het besef dat het structureren van de fysieke omgeving, leren en ontwikkeling stimuleert. Dit wordt typisch toegepast in de kleuterschool, waar veel wordt geleerd via non-verbale communicatie (met behulp van stickers, verschillende materialen en texturen bijvoorbeeld).

De essentie van de Waldon-aanpak is dus 'leren om te leren' in een specifieke setting. Dat idee resoneert sterk met hun ambities voor welzijn op de werkplek. Ze vergroten actief het bewustzijn over de impact die de werkomgeving heeft op iemands welzijn. Dat zien ze als een gedeelde verantwoordelijkheid tussen werkgever en werknemer. Met gedeeld succes als resultaat.

Hoe Waldon deze zienswijze dan hard maakt? Ze bekijken welzijn door een wetenschappelijke, maar optimistische bril. Dat noemen ze de Waldon-methode.

Deze werkwijze wordt sterk gekleurd door vooruitgangsoptimisme, van strategie tot implementatie. Van moeilijkheid naar mogelijkheid. En van kans naar kantelpunt. Die positieve psychologie is sterker verweven in de nieuwe merkidentiteit. Want er is geen Waldon zonder well done.

Waldons waardenkompas wijst de weg naar hun doel

Menselijkheid

Uit deze visie destilleerde Waldon de waarden die hen vormen. De eerste was meteen geboren: menselijkheid. De klantervaringen klonken unisono: de emotionele intelligentie en empathie maken het verschil bij hen. Digitalisering omarmen ze als krachtversterking. Automatiseringen en AI geven hun net meer ruimte voor interpersoonlijke relaties.

Impact

Een buikgevoel hint, maar de data bevestigt. Waldon handelt altijd vanuit de wetenschap. Die evidence-based benadering is dan ook diepgeworteld in hun merkpersoonlijkheid. Zo werken ze steeds strategisch. En nemen ze gericht actie. Bij de juiste mensen en op het juiste moment. Alles voor een duurzame impact, telkens opnieuw.

Optimisme

Door die impact en resultaten wordt Waldon ook gedreven. En dat optimisme werkt ontzettend aanstekelijk. ‘Wat als’ scenario’s zijn hier geen synoniem voor doemdenkerij. Maar wel een uitnodiging om de lat hoger te leggen. Realistisch optimistisch, zo staat Waldon in het leven.

Dankzij dit waardenkompas doen ze wat ze doen. Zich inzetten als de copiloot van HR-teams. Als metgezel van elke medewerker. Met een schatkist aan evidence-based tools en trajecten versterken ze menselijk kapitaal, de belangrijkste troefkaart van bedrijven.

Meer weten over Waldon?