Privacyverklaring

TAP’IN belooft hybride teams dichter bij elkaar te brengen

12 juli 2023
Tekst
Jo Cobbaut

De Leuvense Raccoons Group lanceert TAP’IN, een platform dat de sociale cohesie tussen hybride teams moet verbeteren. Telewerken verbetert misschien de work-lifebalans, maar heeft nadelen.

Nieuwe collega’s inwerken bijvoorbeeld, of het overzicht houden van wie waar werkt, zo ondervonden Thomas Verhoef van SUMSUM en Olivier De Wit van Wheelhouse (twee bedrijven uit de Raccoons Group). Met hun app TAP’in kan iemand met één klik aangeven waar ze die dag of week zullen werken. Medewerkers krijgen de mogelijkheid om te zien wie er op kantoor zal zijn, en met hoeveel ze er in totaal zijn. Zo kunnen ze betere afspraken maken over wanneer ze samen willen zitten.

De toepassingen van TAP’IN zijn nu nog zeer beperkt, maar de tool zal in de toekomst meer zijn dan een online tool om een bureau, parkeerplaats of vergaderzaal te reserveren, zo belooft Thomas Verhoef: “Het is de bedoeling om via de achterliggende data geijkte contactmomenten te creëren.”

Uitgebreid platform

Het systeem zit nog in een betafase. Toch dromen ze bij Raccoons nu al van een uitgebreid platform waarmee bedrijven zelfs ESG-doelen kunnen verbeteren. Thomas Verhoef denkt dat de kliks kunnen dienen om bijvoorbeeld de dagelijkse lunchbehoeften te berekenen om voedselverspilling tegen te gaan of om de dagelijkse broodjesbestelling te automatiseren.

Op termijn kan het systeem de bewegingen die hun team maakt tijdens een werkweek in kaart brengen. TAP’IN-data kunnen bepalen wie bijvoorbeeld beter snel overschakelt op een elektrische wagen of op carpoolen.

Bedrijven met minstens twee locaties kunnen registreren voor een betatest van TAP’IN via www.tapin.team.

Meer in het topic: hybride teams