Doel van de functie
Als community manager ben je verantwoordelijk voor de verdere groei van onze community. Meer specifiek:
- Het loyaal houden van onze bestaande members
- Het aantrekken van nieuwe members
Plaats in de organisatie
Rapporteert aan de loyalty director van NMG en de marketing manager van NMG.
Resultaatsgebieden
Loyaal houden van onze bestaande members
- Als ambassadeur van NMG optreden door middel van actieve netwerking activiteiten. Deelname aan eigen events, jobbeurzen en seminaries en hierbij actief de members aanspreken.
- Regelmatig telefonisch contact met de members om hen als eerste op de hoogte te brengen van interessante voordelen en acties.
- Beheert de digitale kanalen van NMG, HRmagazine & FDmagazine en verzorgt het conversation management met onze members op deze kanalen.
- Mede verantwoordelijk voor het uitdenken en uitrollen van een loyaliteitsprogramma voor onze members.
- Innovatieve en vernieuwende ideeën aanreiken om onze community loyaal te houden.
Het aantrekken van nieuwe members
- Uittekenen van een businessplan (bestaande uit marketingacties, telefonisch en fysiek contact) en verantwoordelijk voor de uitrol & bijsturing van dit plan.
- Is mee verantwoordelijk voor de strategie rond young professionals & studenten.
- Ontwikkelen en uitvoeren van een effectieve customer journey via socials en e-mail.
- Schrijft wervende en aantrekkelijke copy voor onze campagnes en nieuwsbrieven.
- Maakt zelf content voor Social Media (research, voorbereiding, uitwerking en posten).
- Doet regelmatig marktonderzoek naar nieuwe trends en strategieën.
- Doet regelmatig aan concurrentieonderzoek om te zien hoe we onze doelgroep(en) nog beter kunnen bereiken.
Competenties
- Netwerker
- Bruggenbouwer
- Commercieel ingesteld
- Creatief denken
- Bedenkt snel nieuwe en originele ideeën & oplossingen
- Autonoom werken
- Proactief
- Redactionele en communicatieve vaardigheden (copywriting)
- Teamgericht handelen
- Flexibel
- Grafische skills zijn een plus (Adobe: Indesign, Photoshop, Illustrator)
Contacten
Intern:
- Regelmatig overleg met andere teamleden van NMG
- Regelmatig overleg met marketing manager & loyalty director
- Regelmatig overleg met de verschillende departementen binnen United Consulting
Extern :
- Dagelijks telefonisch of digitaal contact met members en toekomstige members
- Regelmatig aanwezig op fysieke events
- Contact met partners en leveranciers
Functievereisten
Opleiding
Diploma binnen communicatie management, marketing, business development, sales management, customer relations,…
Specifieke kennis
Kennis van communicatie en relatietechnieken
Kennis van belangrijkste marketing principes
Kennis van sociale media
Kennis van Google Analytics en CRM-systemen is een plus
Grammaticale kennis
Ervaring
Min. 1 jaar ervaring in een gelijkaardige functie.
Talenkennis
Moedertaal Nederlands
Kennis van Engels, zowel mondeling als schriftelijk.