Privacyverklaring

Dirk Buyens geeft de fakkel van ceo Great Place To Work door aan Koen Dewettinck

2 februari 2024
Tekst
Gert Verlinden
Beeld
Koen Dewettinck, Vlerick Business School

Begin februari geeft professor dr. Dirk Buyens na 21 jaar de fakkel van ceo van Great Place To Work België aan zijn Vlerick-collega professor dr. Koen Dewettinck. Die laatste heeft een flinke dosis ervaring in het meten van werknemersengagement en het optimaliseren van werkplekcultuur. Koen Dewettinck zal op die manier de koers van afzwaaiend ceo Dirk Buyens verder zetten.

Koen Dewettinck heeft meer dan twintig jaar onderzoekservaring in hoe organisaties een boost geven aan het engagement en de prestaties van hun medewerkers. Hij is professor Human Resource Management en partner van Vlerick Business School en adviseert talloze organisaties op vlak van werknemersprestaties, bedrijfscultuur en teamklimaat.

Dirk Buyens blikt vooruit: “We kijken ernaar uit om het roer van ons schip in handen te geven van Koen Dewettinck. Hij is de geknipte persoon om de Belgische tak van Great Place To Work verder op de kaart te zetten in het domein van employer branding. De eigen medewerkers hebben het laatste woord om hun bedrijf te erkennen met het GPTW-certificaat.”

Great Place To Work bekroont goed werkgeverschap

Dirk Buyens heeft Great Place To Work in België opgericht. Met dit initiatief licht Vlerick Business School bedrijven uit die respectvol met hun medewerkers omgaan en ‘goed werkgeverschap’ vooropstellen. Het Great Place To Work-team bevraagde doorheen de jaren meer dan tweeduizend Belgische organisaties. De dagelijkse leiding is in de handen van manager Astrid Vandenbroucke.

Great Place To Work erkent vandaag werkplekken in meer dan 170 landen op verschillende continenten. Het maakt onderzoek mogelijk bij multinationals overal ter wereld. De Europese Commissie kwam in 2002 met het plan voor Great Place To Work om zo in heel Europa goed werkgeverschap te stimuleren. De Belgische tak zag het levenslicht in 2003 in samenwerking met Vlerick Business School. Het kreeg een duidelijke missie mee: zoveel mogelijk Belgische organisaties ondersteunen om een Great Place To Work For All te worden. Dat gebeurt op basis van de inspraak van de eigen medewerkers.

Meer in het topic: NEmployer Branding